Direktlänk till inlägg 5 oktober 2018

Denna dagen... ett liv...

Av Mia - 5 oktober 2018 21:28

Har nog isolerat mina känslor. Då  jag behövde "härda ut" i tre månader så blev allt lite styrigare. Jag kan omöjligt gå in och göra saker halvdant. SÅ många som sa åt mig att "Meh, då kan du ju bara glida runt..." Nope, jag har gjort allt; utvecklingssamtal, Utredningar, samtal, kartläggningar, planeringar mm.  Jag hamnar i total konflikt när jag möter människor som gör minsta möjliga i sin början  i situationer där jag som ska sluta går all in. Ändå lite beundransvärt. Norrköpingskommun är i skiten och accepterar folk som kommer och går som de vill. 


Men så kom då dagen. Jag avskärmade mig fram till lunch, sen gick det utför. När det var dags att säga farväl till mina finingar så havererade det. Tårar och snyftningar blev till hulkningar.Kramarna från fina eleven C och allra sist Y. Hjärtat brister... Ni är mig så kära.... De här ungdomarna, jag älskar dem. Totalt. Inifrån och ut. Jobbigt. Det handlar inte om ett ångrat beslut. Det var dags för mig att se till mitt och mina barns bästa. Det handlar om sorg över att inte få vara med hela vägen fram. De är så fina och vill så väl. En ömsesidig känsla.


Att lämna min arbestsplats sedan drygt 20 år var också en upplevelse i sig. Jag fick fin avskedspresent. Många varma kramar. Men kunde ändå häpna över vuxna människors totala ouppfostran och totala respektlöshet. Inte inför mig utan inför sig själva. Folk som inte skäms, det är de man ska var oroliga för... å andra sidan är det inte mitt jobb, att oroa mig för dem. För de sår själva för sin skörd, och den lär bli jäkligt dålig. Nu lämnar jag över striden till några av mina fina varma kollegor. Jag hoppas ni håller i och hänger ut. För kidsen behöver det. 


För mina ungdomars skull hoppas jag allt faller på plats men jag känner en djup oro. 


Tårararna rann hela vägen från Ektorp till Skärblacka. Ungefär vid Ica gaskade jag upp mig. Ställde om mig och kände... Ok... Mosstorp... Nu kommer jag.   Och så som bästa Anita sa "Bara en månads uppsägningstid...."



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Måndag 1 april 11:18


Så kom då det efterlängtade påsklovet. Skönt för jag var ganska så trött och det hade varit svårt att gå upp på morgonen. Lite typsikt så hade jag glömt stänga av larmet på mobilen så jag väcktes abrupt i morse. Då var jag lite veckovill tills jag sa...

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards