Alla inlägg den 12 juli 2018

Av Mia - 12 juli 2018 17:04

I dag vaknade jag tung och trött. Som om jag druckit bromsolja. Det beror på att jag tog sömntabletterna efter gårdagens Morden i midsummer.

Efter nån timma släppte det. Skönt. Hundpromenad med kaffe när jag kom hem är en bra start på dagen.

Efter det åkte jag hem till sonen med en badshorts leverans och så vidare till Plantagen. Blommorna jag köpte för en dryg vecka sedan for illa på balkongen. De behövde större utrymme och fräschare jord.

När väl det var fixat åt jag lite tonfisk och drog sedan i väg till gymmet. Jag var helt själv där, underbart. Jag gick all in. Gav hela kroppen en rejäl genomkörare. Kommer kännas rejält i morron skulle jag tro.

I nuläget är väl inte blommorna på balkongen så mkt att hurra för. Men de kommer ta sig och bli magiskt fina.

Att jag älskar Mårbacka mest av alla pelargoner har väl inte undgått nån som känner mig. I dag toppade jag ?moderplantan? rejält. Men den kommer så fint med massor av knoppar. Finaste faster Stina hade nog varit stolt. Om inte så är iaf jag det.

O Freja sitter som vanligt i mitt knä.

O Kimmo får hålla sig på mattan, vare sig han vill eller inte.

Efter en stunds vila här, i min lilla oas, ska skrubba, duscha, packa in och smörja det som smörjas kan. För nu är det Miatid.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards