Direktlänk till inlägg 19 februari 2018

Sportlov....

Av Mia - 19 februari 2018 19:18

Sportlov och jag gör som kungen...

I dag vaknad jag mer än önskvärt tidigt. Ungdomarnas klocka ringde 6:30. Min var ställd en timma senare. Jag vaknade av deras larm, inte dem. Suck! Jag måste verkligen börja dammsuga slamrande och aggressivt här hemma vid 6-snåret på mornarna lite oftare. Turligt nog så kände jag direkt att det här var en fin dag, iallafall rent fysiskt.

Det passade ju utmärkt med tanke att jag skulle sitta en tre-fyra timmar i bil. I dag har det varit min dotters längtansdag. Jag hade lovat att skjutsa henne och pojkvännen till Stockholm. Där skulle de shoppa, käka ute och sen avsluta med en drömkonsert på en club. Jag hade lovat köra dem till Liljeholmens tunnelbanestation. Allt för att jag själv skulle kunna hitta ut ur huvudstaden. Jag blev modig, GPSen i baksätet skötte sig utmärkt och vi hamnade så fint på Södermalm utan problem. Hem gick det bra också. Jag åkte några extra svängar i några jävla tunnlar och tanten i min mobil bad mig göra en U-sväng. Men hem kom jag ju, utan problem.

Lite spänd i axlar och nacke och frusen om fötterna gled jag ner i ett riktigt gött bad när jag kom hem. Ett sånt där bad man kanske gör en gång i kvartalet. Hett, doftande badolja, ansiktsmask, rakhyvlar, peelinghandskar och fotfil hade jag så lämpligt förberett med. Nu jäklars blev det ett bad utan dess like. Älskade egentid. Så skönt att skrubba och greja. Som att slipa bort vassa och taggiga kanter, rena både kropp och själ. Det enda trista är ju att efter ett sånt här bad behöver man skura ur själva badkaret ganska rejält. Jag borde tappat ett kilo... iaf om man tittar på mängden hudceller som så äckligt samlats sig runt avloppet.

I morgon är en ny dag. Då ska jag träffa min "storasyster". Hon är egentligen min kusin men för mig är hon närmare än så. Nu är det länge sedan vi sågs. Ska bli så mysigt och roligt. Jag har skrivit om det förr men det är för härligt. De förbereder alltid ett hörn i köket för Freja, de lägger ut en filt och vattenskålen är välfylld. Det känns så väldigt välkomnande.

På onsdag är mina planer att jobba lite fackligt ett par timmar, ta en sväng förbi en "gammal kollega" och sedan även träffa en god vän. Resterande lovdagar har jag inga planer för. Inte just nu iallafall, men det ändrar sig ju fort. Träningen finns givetvis där som en ständig följeslagare. Bäcken, armbågar och axlar funkar fint. Det är bara mitt vänstra knä som vägrar läka. Jag har svårt att ta medicinen då den ger mig både magkatarr och ansiktsödem. Jag får helt enkelt passa på så här på loven.

Livet är en resa likt en bergochdalbana. Det går upp och ner, svänger häftigt och får mig att må både illa och skratta. Just nu har det varit svängigt och ganska skakigt. Det är då det blir så viktigt med alla de som finns där som stötdämpare. Jag är så tacksam för er. Alla gör vi val, vi väljer vem vi vill vara och vem vi vill bli. Inte så lätt alla gånger att välja rätt. Men jag är övertygad om att vi alla gör vårat bästa och att vi i alla situationer gör vårt bästa för att göra det bästa valet. Inget vill ju känna "Ja, då ja.... Aaa då valde jag att göra ett dåligt val". Nope, tror inte att det händer. Vi väljer det bästa utifrån den situation som vi då befann oss i.

Ja, vad vill jag säga med det.... vet inte riktigt men.... jag älskar det faktum att nån där ute har valt att läsa alla sidor (100st) i min blogg tre dagar i rad. Och bara för dig, faktiskt, bjuder jag nu på ett nytt inlägg.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Av Mia - 13 december 2023 17:30

Förrförra helgen blev en helg tillsammans med bästa kompisen. Hon har ställt upp så mycket för mig under tiden jag var gipsad så jag beslöt att bjuda henne på julbord.      Vi var på hotell Ekoxen som var julpyntat och vackert. Vi fick ett bra...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards