Alla inlägg den 2 februari 2018

Av Mia - 2 februari 2018 21:04

Myser gör vi alla men på lite olika sätt. I kväll har jag Miamys. Sonen är utlånad till fadern och dotter med pojkvän är bortjagad.

Jag har varit och tränat på gymmet. Det gick superbra. Är som en mörad fläskfilé nu. Efter det startar min  kväll?.

Jag skramlar i hop växter, krukor och jord. Sen blir det som ett pussel. Vilken kruka passar med vilken växt?Hur ska jag frisera rötter, ta skott, dela och plocka frön. Jag är besatt av detta på samma sätt som andra älskar Tetris.

När jag sen jordat ner halva lägenheten så måste jag ju dammsuga. Å det gör jag; golv, bord, hyllor, soffdynor och allt annat jag kommer åt.

Jag är säkert inte världens bästa städerska men jag vet hur jag vill ha det. När jag städar börjar jag med att plocka. Sen damma, å så damsuga för att sen våttorka.

Jag vill kunna duka fint, plocka fram o ha det bra. Jag vill inte sitta bland gamla räkningar, buntar med reklam och annat skit när jag äter. Maten smakar noll i dessa lägen. Men oftast är jag för väluppfostrad för att säga något.

När jag har slöochslapparkvällar äter jag i vardagsrummet, framför tv:n. Lite skämmigt, men så kan det bli då och då.

Skulle jag bjuda på jullunch, midsommarsupé eller sylvestermiddag, ja då gäller finporslin, servetter, glas på fot och bästa bestick. Alla gör ju efter sin förmåga. Men, när jag bjuder hem de finaste jag har, vid speciella tillfällen... ja, då vill jag verkligen visa min bästa sida.

Jag står ofta  i grytorna?. Anstränger mig. Fixar, pysslar och donar för att få i hop en bra grund, en grund där vi kan växa från och slingra i hop oss.

Jag har ingen möjlighet att bjuda barnen på restaurang, utlandsresor, spa-vistelser etc. Därför är vardagen och våra högtider viktiga för mig. Jag anstränger mig för att det ska bli fint. Helheten ska bli bra.

Jag vill inte servera ostron med reklamhögarna brevid och returpackarna överfyllda brevid mig. Man behöver inte rikedom för att få stil. Man måste bara ha lite koll o så ganska mycket respekt.

Det är lite som med sex. Utan förspel går det åt helvetet. Såvida din partner inte är en hejjare på skådespeleri.


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards