Direktlänk till inlägg 25 december 2017

Ett finfint dygn

Av Mia - 25 december 2017 20:20

Jag fick ett så mysigt och härligt juledygn tillsammans med mina finingar. De bokstavligt talat ramlade in här hemma strax innan 16 dan före dopparedagen. Glögg, pepparkakor, julskina, uppesittarkväll, massor med godis och somna i soffan satte guldkant på min tillvaro. 

 

Själva julafton åt vi julebrunch och delade sedan ut paket. Jag blev väldigt nöjd, glad och överraskad. Kanske precis som det ska vara på en julafton. 

 

I dag blev dagen inte riktigt som jag tänkt och trott. Jo, dagen men inte kvällen. Jag har ägnat mig åt träning, tvättat lite, ätit rester och reflekterat och längtat efter de som inte längre finns kvar här hos oss. Jag har många att sakna och försöker låta bli att dras med i sådan tankar men i kväll var det svårt. Plötsligt står jag med ett fat i handen som en gång tillhört någon annan. Då tillät jag mig själv helt överraskande att verkligen känna efter. Tänka och minnas. Mycket skönt. Så välbehövligt. 

 

Jag er en person som har varit med om många, vad ska vi kalla det ... förluster. Men iochmed alla dessa förluster, så finns det också något annat där. En sjö av minne, nåde goda och mindre goda. De utgör alla en guldgruva att gräva i när saknaden blir för stor. Det är min rikedom, även en sån här kväll. 

 

Nu ska jag strax gå en ronda med mina älskade pälsklingar innan det är dags för min absoluta favoritjulfilm. den ska avnjuta tillsammans med en stor mugg julté i en underbar mugg som jag fick i julklapp av mina ungdomar. Vad det är för motiv på muggen? En elefant så klart!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Av Mia - 13 december 2023 17:30

Förrförra helgen blev en helg tillsammans med bästa kompisen. Hon har ställt upp så mycket för mig under tiden jag var gipsad så jag beslöt att bjuda henne på julbord.      Vi var på hotell Ekoxen som var julpyntat och vackert. Vi fick ett bra...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards