Direktlänk till inlägg 24 november 2017

Fredagsprognos

Av Mia - 24 november 2017 22:30

Bra dag. Faktiskt. Hunnit mycket, gjort det jag skulle ... även om kollegan två gånger glömt våra ändringar och stövlade in och undrade var jag var. Lite kul faktiskt.

Spontan AW med mina nya och hälften så gamla kollegor. Jag tycker om dem. Massor och mycket. Känner mig överrumplad och tagen av deras kompetens och förmåga. F, känner jag ju sen tidigare och vet var hon kommer ifrån och vilken kapacitet hon har. Sådan mamma sådan dotter. Sen så har vi ju stjärnan i församlingen, också en F-person. Som ett fyrverkeri intar hon arenan och fångar både personal och elever. Mitt jobb blir enkelt med en sån kompanjon.

Fredagskväll utan barn. Har suttit här med pälsklingarna många sådana kvällar. Ganska olikt min person. Nu räcker det. Får citera Sjöholms sång "jag vill känna att jag lever..." Jag är inte ens 45 och vill inte leva som nån jäkla pensionär. Det finns så mycket att hänga på och vara med i. Jag har eg inga höga krav men när saker känns som ristade i sten och att klockan går baklänges, då är det dags att ruska om sig själv. Jag är här, jag finns nu och det här är den tid som jag fått. Och den vill jag ta vara på. Inget konstigt med det. Eller?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Av Mia - 13 december 2023 17:30

Förrförra helgen blev en helg tillsammans med bästa kompisen. Hon har ställt upp så mycket för mig under tiden jag var gipsad så jag beslöt att bjuda henne på julbord.      Vi var på hotell Ekoxen som var julpyntat och vackert. Vi fick ett bra...

Av Mia - 24 november 2023 16:30

Nu var det länge sedan sist. Jag har känt mig och känner mig fortfarande begränsad i mitt användande av tangentbordet. Min vänstra hand är inte bra, lillfingret är mest som ett orörligt bihang utan känsel. Men så länge det är cirkulation i det så avv...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards