Alla inlägg den 17 oktober 2017

Av Mia - 17 oktober 2017 20:54

Dags att summera och sammanställa. Plocka, peta, röja och leta möjliga system och tankebanor.

Bland alla sparade fakturor gömde sig ett och annat "Aha". Många minnen och en del sorgsna suckar.

Jag förstår nu, precis varför jag valdes. Hon visste att jag skulle förstå. Bland nogsamt sparade fakturor kommer en ny del av berättelsen till liv. Du vet, den där om den vackra kvinnan som aldrig fick egna barn men som älskades högre och av fler än en mor någonsin kunnat.

Jag hittade hemligheterna, de som hon så förtvivlat gärna ville dölja för sina närmaste. Sina "bröstarvingar".
Jag kommer göra mitt bästa för att genomföra hennes önskan.

"Jag vill inte att xx går in hos mig, rotar runt bland mina underkläder och bestämmer över mina saker". En väldigt verklig önskan. Förankrad i 60-talets hierarki. Men en önskan är en önskan och jag tycker den är viktig att följa.

Efter ett antal timmars sorterande bland 7 års räkningar, utbetalningar och redovisningar, en dödsboanmälan från 2011 så känner jag siffror, minnen och önskningar snurra i mitt huvud.

Jag är berörd. Rörd och sorgsen. Ganska ensam och fylld av längtan. Alla dessa papper har givit mig ännu en inblick i finaste fasters liv. Ett ganska tufft sådant och jag känner med henne. Det fanns saker hon ville hålla i det tysta och tyvärr så måste de nu synas iom dödsboanmälan.

Jag har gjort mitt bästa för att följa min älskade plusmammas önskan. Och jag vilar mig i tanken att hon nånstans tycker jag gjort nog.

I kväll fäller jag tårar. Tårar av saknad, längtan och förståelse. Men allra mest för att jag nu förstår att hon förstod mig.

Papper över allt! Var ska jag börja?

Ett par timmar senare. I prydliga högar och sammanställningar.

Känner att jag hittat tänket, strukturen och formen. Också en känsla av samhörighet.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards