Alla inlägg den 10 augusti 2017

Av Mia - 10 augusti 2017 18:39

Livet är fyllt av så många måsten, ska, borde och andra nödvändigheter. Livet pumpar på med allt vi ska utmanas med. Det är slitigt, tar tid, tar tid från andra måsten och viljor, och det nöter som vågorna mot klippan. Sakta slipas man av och blir till något nytt. Förändring och engagemang är inte nödvändigtvis ovillig men den är tidskrävande och sker på andra käras bekostnad.

 

De senaste månaderna har flera av mina älskade människor och djur fått stå tillbaka för mina önskade måsten. Mina barn, mina hundar, min katt mitt hjärta, mitt ex1, mina vänner och många flera. Jag vet att jag ställer till besvär, att jag är obalanserad, att jag gör ändringar i sista minuten men jag gör det inte av illvilja, jag gör det av kärlek.

 

I dag har jag räknat till 95 faktiska timmar som jag varit frånvarande från barn, djur, män och vänner. Men det är också 95 timmars kärlek, gemenskap, omtanke och total kärlek. Det som kan oroa mig är att jag börjar jobba på måndag och iom det så är jag orolig för hur länge och långt min kraft ska leda.

 

Visst har vi haft en varm och fin sommar? Inte alltid så solig men varm. När jag går mina morgonpromenader med pälsklingarna så njuter jag. Fullt ut. Söder är lugnt och fint. Sparsamt med trafik. Men då och då kommer en lastbil o jag liksom knarkar doften. Det kommer till mig. Sverige när det är som bäst eller det bästa av utlandet när jag varit där. Jag älskar dieseldoften och ljudet. Det gör mig varm, lugn, glad och uppspelt på samma gång.

 

I dag har jag haft en fin dag. Vaknade på det vackraste och mest kärleksfulla sätt man kan vakna på. Jag har äntligen börjat träna igen (2,5 v frånvaro) jag fick med mig sonen och storhunden til fina faster Stina och efter en 2-3 timmar där så var jag lugn i själen igen. Nu förbereder jag mat, färgar hår, tvättar åt Stina och samtidigt bara slappar.

 

I morgon blir det omigen en vända till faster. Måste hämta ut mediciner, köpa cigaretter och så. Sen ska jag ut och äta. För mig är det stort. För andra är det vardag.

 

Min sommar, min vardag är nog väldigt olikt andras vardag. För att inte tala om semestrar. Jag följer mina vänner på FB och andra medier. Det har varit utlandsresa nån vecka, långhelger i huvudstaden, resa till nån storstad i Europa och sen ett par fotbollscuper med barnen, ja sen så bygger man om lite eller renoverar.  Väldigt olikt det jag har gjort och haft möjlighet att göra. Jag är mest ledsen för min son, vi har absolut inte gjort något kul i sommar, inte badat, inte varit på bio, inte åkt nån stans. Tacksam för att hans pappa fyller det hålet. 

 

Nej, min semester har inte varit så mycket vila. På 8 v har jag jobbat 95 timmar idéellt... absolut mitt val men jag bekymrar mig för mina barn. Har de farit illa? Har de lärt sig något? Jag tror det. Dottern sa för ett par dagar sedan "Mamma, när får du vila då, eller känner du vila när du gör allt?" O så är det nog. 

 

Jag känner tacksamhet. För allas förståelse för mitt agerande. I synnerhet de som drabbas av mina egoångestattacker. De som orkar möta mina rädslor tillsammans med mig. O alla de som kommer finnas där hela vägen fram. Sen så kommer alltid funderingarna finnas kring hur det kunnat vara om det var annorlunda. Men det är ju en annan historia. 

 

Å som alltid... Störst av allt är kärleken.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards