Alla inlägg den 9 juni 2017

Av Mia - 9 juni 2017 10:31

...nästan iallafall. Jag tänker på fredagar. Alla vi som jobbar raka veckor får en viss känsla i kropp och själ när fredagen kommer. Trots gråväder ute så känns allt lite lättare när arbetsveckans sista dag dyker upp. Jag har absolut inga planer för helgen utan tar det lite som den kommer. Något roligt ska jag nog få till. 

 

På jobbet känns det så väl att vi är inne i nedräkningens tider. Det avslutas elevjobb, böcker ska göras klara och lämnas in. Betygen är deffade och i dag skickar vi hem omdömena. Många lektioner verkar bli lite HTG inspirerade. Några lärare tänker till och undervisar smakprov på vad nästa årskurs kommer innehålla. De skapar helt enkelt lite nyfikenhet och kunskapstörst på ett roligt sätt. Jag är imponerad av så många av mina kollegor. De ör oerhört kompetenta och snabbtänkta. Ett nöje att omge sig med sådana människor. 

 

En av mina kärare sysslor är att skriva avslutningstalet för konfreciererna i år 6. Jag skriver det utifrån programmet och sedan är det jag som övar med dem. I år är första året på många då jag själv inte är med på min skolas avslutning. Den kolliderar med min egen sons avslutning. DÅ han slutar nian valde jag att ta ledigt. 

 

I går satt jag och funderade på sommaravslutningssånger som man inte vill vara utan. Nationalsången och Den blomstertid är givna men jag har önskemål om fler. I denna ljuva sommartid och Kalla den änglamarken skulle jag gärna ha med i programmet. 

 

Vilken sommarsång är viktigast för dig? Besvara gärna omröstningen här till vänster!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards