Alla inlägg den 5 juni 2017

Av Mia - 5 juni 2017 18:16

... jag spred information om min kroniska, ärftliga sjukdom. Till största del beror det på att jag sista året mått väldigt bra. Jag har bara haft en sjukdag som är relaterad till min EDS.

Såg en repris av GA där den mystiska diagnosen var just EDS och började googla lite. Hittade den här bilden som säger och förklarar en hel del.

Kanske mest viktigt att läsa för er som ibland undrar över alla mina blåmärken (nej, jag blir inte slagen - längre), eller varför jag inte minns att jag gjorde ett åtg.prg på en elev förra veckan, varför jag stoppar in random ord när jag pratar, varför jag dricker 2-3 liter vatten varje dag och oftast är i akut behov av närhet till en toalett.

Men som sagt, just nu så har jag hittat en livsstil som fungerar ganska bra. Känner mig stolt över min ork, min kraft, min kämparglöd. De flesta skulle bågna efter 2 veckors smärta/värk. Jag har haft det så här i 5 år. Många andra har haft det så länge de minns.

Glöm aldrig att utsidan nästan aldrig avslöjar hur insida ser ut.



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards