Direktlänk till inlägg 28 maj 2017

Långhelg i bilder

Av Mia - 28 maj 2017 20:20


Onsdagens eftermiddag och kväll gick åt till en fyra timmars resa söderut.


Kan vara en av de vackraste rastplatser jag besökt. 


Måste säga att danskarna kan det här med att bygga snygga broar. 


Jag handlade på mig en del men inte alls överdrivet mycket, speciellt inte med tanke på att nästan hälften var beställt av någon annan. 



Det blev lite trångt på återresan.


Den här tjejen! Två dygn borta från henne är en lååång tid. Jag längtade halvt ihjäl mig. 


Fredagskvällen blev en myskväll på balkongen. 


Lördag blev fotbollskväll, turligt nog vann IFK. 


Freja har hällt ut sig själv i brorsans famn. SÅ trött av värmen...


Barndomsminnen, i det här huset föddes min mormor och jag är uppväxt med sommarlov och helger här. 


Brorsan var varm och modig nog att dubbeldoppa sig från vårt gamla badberg. 


Så klart att mamma skulle få en bukett liljekonvaljer även från mig. 


Galet gott! 

Från Norrköping till Halland, till Danmark, till Tyskland o sedan åter.

IFK match, mer balkonghäng, besök i barndomsminnen, plockande av liljekonvaljer och gravbesök. Sillpremiär och filmmys och slutligen träning med dottern.

Mitt söder blommar nu, vackrare än någonsin.

 
 
Vonkis

Vonkis

28 maj 2017 20:33

Ser ut som du haft en riktig superhelg. Det var dig väl unt.

http://vonkis.blogspot.se

Mia

5 juni 2017 18:00

Tack, fina du ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Måndag 1 april 11:18


Så kom då det efterlängtade påsklovet. Skönt för jag var ganska så trött och det hade varit svårt att gå upp på morgonen. Lite typsikt så hade jag glömt stänga av larmet på mobilen så jag väcktes abrupt i morse. Då var jag lite veckovill tills jag sa...

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards