Alla inlägg den 17 maj 2017

Av Mia - 17 maj 2017 14:00

Det känns på alla plan att sommaren och sommarlovet närmar sig. Inte rent vädermässigt utan mest för att alla är så trötta. Eleverna har svårigheter att hålla i hop och koncentrera sig. Vi i personalen har en hel hög av uppgifter som snart måste vara klara. Betyg, omdömen och div inrapporteringar ska göras i ordning. Det hela blir ju inte bättre av att eleverna som flippar ut i nån form av utmattning ständigt hamnar i konflikter och då ska det skrivas kränkningsanmälningar och ringas extra samtal. Jag däremot är mindre drabbad då jag jobbar som speciallärare, jag försöker hitta sätt att avlasta mina kollegor som är klasslärare och mentorer.

 

Så här i slutet duggar det tätt med schemabrytande aktiviteter vilket är både kul men frustrerande. Varje minuts undervisning är viktig framförallt för eleverna i år 6. Ännu finns det möjlighet att höja sina betyg men mest av allt att bli ännu lite mer rustade för högstadiet.

 

Just i dag är mina tankar en hel del hos min kusin som opererar en axel. Känner en viss oro. En operation är en operation och det finns så mycket som kan gå fel. Jag håller tummarna att allt flytit på som det ska och att resultatet ska bli lika bra som vid den förra operationen.

 


I eftermiddag hoppas jag på uppehållsväder. Känner mig väldigt sugen på en långpromenad med hundarna. Vi behöver det, det var allt för många dagar sedan sist. 

 

Nu åter till arbetet!

 

  

  

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards