Direktlänk till inlägg 1 april 2017

Denna dagen...

Av Mia - 1 april 2017 21:41

... också ett liv.

 

Det blir ju inte alltid som man tänkt sig. Det vet vi ju alla, det är sen gammalt. Kom på en grej, det där med att bli besviken. Det handlar ju om att man har haft höga förväntningar som inte levts upp till. Det rör en inte i ryggen så länge det gäller sådant och sådana som man absolut inte bryr sig om. Så, vill man inte bli besviken ska man sluta bry sig. 

 

Men, jag är ju en känslomänniska. Det är ju också sen gammalt. Jag har svårt att inte bry mig. Under åren så har jag lärt mig vad jag borde bli bättre på. Det är en hel del. Men jag tycker ändå att det är en styrka. Det är en styrka att inse att man alltid kan bli en bättre människa. Personer som aldrig kan inse att de felar, be om ursäkt för det eller bättra sig är väldigt osympatiska. O just O-et i osympatisk säger ju en hel del, och O-et är ju väldigt likt 0 och ingen vill väl vara en nolla. Eller?

 

Denna dagen, fyllt av liv. Så mycket som jag sett, hört, gjort och förbrukat. Hade ett av mina absolut bästaste träningspass ever i dag. Den var ben- och magdag i dag. Kände ett visst motstånd innan jag väl kom i väg men när Elis och jag checkade in så lossnade det. Näst intill tomt på gymmet och spellistan var uppdaterad. Att sedan kunna få lite bra tips, några skratt och höra en annan människas livshistoria serverad med glimten i ögat, ja då var det enkelt att ta i lite extra. Jag tänker lite på Kaj Pollack och hans bok "Att växa genom möten". Exakt så, precis det hände mig i dag. 

 

När sånt händer, då börjar jag fundera på en sak. Fattar de som liksom helt random ger en annan person glädje, energi, styrka etc vilken skillnad de gör? Eller går det dem föbi? Har jag gjort en sådan skillnad? Utan att märka något alls? 

 

Mitt hem är min borg (gammalt djungelordspråk). Det råder en öppenhet här. Man är välkommen. Inte bara man, män, utan kvinnor, ungdomar, barn och djur...

Jag har tid, ganska så mycket tid. Eller som min gamla, fantastiska chef ofta sa "tilldelad tid är tillräcklig tid". Jag har tid att vara, lyssna, prata, laga, pyssla men också tid att bara vara tyst - tillsammans. Hur mycket värt är inte det, att kunna vara tyst tillsammans med någon? Utan att det blir konstigt.

 

Jag är ganska så duktig på att minnas detaljer, vad någon tycker om, vill ha, önskar, tänker på, drömmer om osv. Jag har lätt att få fatt i detaljerna. Tränar mig lite på att sammanfoga till helheterna. Jag har för mig själv, den senaste tiden börjat se vad det är jag vill ha ut av livet. Detta liv är ju det enda som jag säkert vet mig är givet. Måste vara rädd om det. Mina drömmar, om man nu kan kalla det så, har blivit totalt massakerade ett antal gånger. Absolut att jag varit delaktig till att putta dem över kanten men det har lett till en del nytänk. 

 

Dagens nytänk är nog "om du inte bryr dig blir du inte besviken". Jag är ganska så trött på att bli besviken. Mina besvikelser täcker alltifrån jobb, släktingar, mer närstående, ekonomi etc. Så nu ska jag jobba på att vara mer mottaglig för positiva möten som jag kan växa av och att sluta överinvestera i situationer och relationer som ändå bara kommer leda till besvikelser. 

 

I morgon är en ny dag, på måndag har vi en ny vecka och jag känner mig stark i att jag kommer växa i mängder av möten och situationer. 

 

Over and out fromOld Island Road...

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Av Mia - 13 december 2023 17:30

Förrförra helgen blev en helg tillsammans med bästa kompisen. Hon har ställt upp så mycket för mig under tiden jag var gipsad så jag beslöt att bjuda henne på julbord.      Vi var på hotell Ekoxen som var julpyntat och vackert. Vi fick ett bra...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards