Direktlänk till inlägg 8 februari 2017

Bättre...

Av Mia - 8 februari 2017 12:15

I dag är det en bättre dag, så väldigt skönt. Allt det arga har runnit av och jag "känner solen i magen". Kroppen är med mig och jag har bara en fantastisk träningsvärk efter gårdagens gympass. Solen skiner ute och inom mig finns ett lugn som jag saknat en tid. Bilen startade utan problem i morse, bara en sån sak kan ju få en att göra hoppsa-steg hela dagen. 

 

I dag har jag haft lönesamtal. Jag och chefen är rörande överens om hur bra jag är. Tyvärr är påsen med pengar som det ska tas ur till lönepåslaget försvinnande liten. Spelar ingen roll hur skicklig och exellent man är eller hur många extra uppdrag och hur stort helikopterperspektiv man har, summan blir löjligt liten. Det kändes ändå bra att få höra att jag gör ett bra jobb och att jag är uppskattad. 

 

Stärkt till både kropp och själ ska jag nu ta mig an resten av arbetsdagen. I eftermiddag hade jag planerat att avstå träning, funderar ändå på att hänga på sonen och lägga fokus på axlarna. Får fundera på det. Förutom det så är det pannkaksstekning som står på programmet. Det händer inte så ofta nu för tiden men lite då och då är det både rogivande och gott. 

 

Önskar er alla en underbar eftermiddag och kväll. Passa på att njuta av solen lite om den skiner över er. 

 

      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Måndag 1 april 11:18


Så kom då det efterlängtade påsklovet. Skönt för jag var ganska så trött och det hade varit svårt att gå upp på morgonen. Lite typsikt så hade jag glömt stänga av larmet på mobilen så jag väcktes abrupt i morse. Då var jag lite veckovill tills jag sa...

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards