Alla inlägg den 4 januari 2017

Av Mia - 4 januari 2017 18:18

Jag hoppas ni alla hade en fin nyårsafton och passar på att önska er god fortsättning. 

 

Nu är det vintervitt även i min stad. Vackert, ljust, kallt och ganska så halt. Extra halt blir det ju som bekant där plogbilen hunnit förbi men inte sandningen. Som is faktiskt. Kimmo är helnöjd och rullar sig i lössnön även Freja gillar att skutta runt. För lilltösen räcker det med korta stunder. Hon är lite förvirrad över var hon ska sätta ner sin rumpa och kissa, det blir ju så väldigt kallt om de privata områdena.

 

I dag har jag mått mycket bättre än i går då huvudvärken från helvetet slog till. Men jag överlevde, som vanligt. Jag har fyllt denna första onsdag på året med att tvätta, laga mat, se på serier, styrketräna, rasta hundarna och köra ett yogapass. Jag är ganska mör just nu.

 

I morgon är det av upp till Karlstad för att hälsa på storebror och hans flickvän. Ser verkligen fram emot det. Jag är dock lite orolig över att köra. 25 mil i vinterväglag är inte min starkaste gren. Det blir till att ta det lugnt och försiktigt. 

 

Kimmo får hänga med och träffa sin favorittjej Vicki men Freja får stanna med hundvakten hemma i stan. Det kommer bli jättebra för henne men jobbigt för mig. Jag är liksom inte van att sova utan henne. Älskar ju när hon kryper ner under täcket hos mig och ligger sked.  

 

Ha nu en bra 13-dags afton i morgon och sätt på broddarna så slipper du hamna på akuten. 

 

  

 

 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards