Direktlänk till inlägg 19 november 2016

Halvvägs...

Av Mia - 19 november 2016 19:48

... in i helgen kan jag summera att det rullar på. Jag gör bra och kloka val. Ser till mitt eget bästa. I går efter jobbet drog jag iväg till gymmet. Det lev ju inget på torsdagen pga tillfällig magpaj. Jag var helt ensam där. SÅ skönt. Drog igång musiken och sen körde jag skiten ut ben, axlar och rygg. Jag var helnöjd när jag gick därifrån. 

 

Väl hemma igen var det dags för den sedvanliga "gömma de gråa hårrötterna". Provade nytt märke som faktiskt levererade. Efter ett långt samtal i telefon så blev det bråttom att skölja, rasta vovvar och sen valsa vidare in till fina vännerna för lite tacomys. Tänk att jag aldrig tröttnar. Kanske är det för att jag inte äter det lika ofta med barnen lngre. 

 

Kvällen blev inte så sen för jag hade planer för lördagen. Upp med tuppen och rasta vovvar. Därefter tog jag och bästa grannen en skön promenad till Centralbadet. På vägen dit köpte vi macka, jag valde räkmacka, o en dricka. Vi landade in i relaxen vid tio, käkade mackor och sen bubblade vi, bastade bådevanlig och ångbastu, slängde oss i kalladet och bara njöt. Jag kan verkligen rekommendera att besöka Relaxen. All stress, all oro, all ångest bara rann ut med svetten. Kvar fanns bara ett lugn, en känsla av renhet och lugn. Det här kommer jag göra om och då hoppas jag få sällskap av min dotter, kanske sonen också. 

 

Helgen, so far, har gått i nyttighetens tecken. Soppor, tomatjuice och fiberrikt bröd. Känns bra att rensa ur skiten ur kroppen. 

 

Efter badhusrelax behövde ju mina pälsklingar få sitt så jag tog dem till hundgården i Vrinnevi. DÄr var vi själva. Full fart och möjlighet till att sträcka ut för mina godingar. De busaade och sprang så att Freja blev omkullvält flera gånger. När vi kom hem behövde jag duscha och schamponera henne. Inget hon tycker om. Hon ser så löjligt skamsen ut där i badkaret. Och efteråt är hon så frusen. Sitter och vibrerar. Jag får hämta både handduk och filt. Så lägger jag mig i soffan med handduken på magen och filten över. Sen gräver hon ner sig mellan handduk och filt. Efter en kvart slutade hon vibrera och bara sov och njöt av värmen och närheten. 

 

Medan lilltösen låg och försökte li varm och torr såg jag de fyra avsnitt som sänts av Midnattssol. Vilken bra serie. Nu är det dags för "Så mycket bättre". Turligt nog är det min bästa artist, Lisa Ekdal, som står i fokus. Älskar alla hennes låtar. Favvon är nog Flyg vilda fågel, hoppas nån tänker ta sig an den.

 

Sen blir det puss o go natt!

 

 

 
 
Vonkis

Vonkis

19 november 2016 20:17

Och vad är det för fel på grått hår??? ;-)

Härligt att komma iväg och relaxa, det var dig väl unt.

http://vonkis.blogspot.se

Mia

19 november 2016 22:27

Älskar grått men är själv inte redo. Kanske det där gråblå då!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Av Mia - 13 december 2023 17:30

Förrförra helgen blev en helg tillsammans med bästa kompisen. Hon har ställt upp så mycket för mig under tiden jag var gipsad så jag beslöt att bjuda henne på julbord.      Vi var på hotell Ekoxen som var julpyntat och vackert. Vi fick ett bra...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards